Re: [FORENING] SSLUG på version2.dk igen

Bryan Østergaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg mener for så vidt godt man kan tale om en vis parallel. EGCS
> splittet handlede i høj grad om den meget lukkede måde GCC blev styret
> på den gang og at det derfor kunne være svært at få nye features ind
> på trods af en generel interesse for de features.

Netop, dette minder i langt højere grad om forløbet med egcs end når
FreeBSD taler om at skifte til LLVM. EGLIBC-projektet kræver samme
ophavretsoverdragelse som resten af GNU-projektet, så GNU vil ikke
have nogle problemr med ta 'overtage' projektet.

En ligende forbrødning kan hverken teknisk eller juridisk/ideologisk
lade sig gøre da der er tale om helt forskellige codebaser og
licenspolitikker.

Det er selvfølgelig kun tiden der vil vise om eglibc får
marginaliseret den 'rigite' glibc-branch.

//Makholm