Er det mon muligt at redigere i en pdf-fil?

Jeg har ca. 2000 pdf-filer. Nu vil jeg gerne sætte en tekst ind på alle
dokumenterne.

Men indtil videre i mine forsøg, har jeg kun kunne sætte en ny side ind
(en postscript fil)
Ved at gøre således:
lave pdf-filen om til en postscriptfil og derefter cat'e de to
ps-filer, hvorefter jeg laver en pdf-fil.

Det er okay, men det bedste ville være, hvis jeg også har mulighed for at
ændre direkte i pdf-filen (af ret æstetiske årsager).

Morten Therkildsen