Skærmkompitabilitet på Linux

Hej

Jeg er ved at se på en ny maskine, så jeg kan komme igang med linux (Foretrækker Ubuntu) igen. Jeg tænkte på om du kan give mig en hand, da jeg jo ikke har adgang til IRC kanalerne jeg normalt bruger for tiden. Mit spørgsmål er om der er nogen der har problemer/erfaringer med at bruge en 1280*1024 px skærm (dvs. højde-/breddeforhold 5:4 i stedet for normalt 4:3 eller 16:9).

Derudover kunne jeg også godt tænke mig at vide om det er muligt at køre I vertical mode (dvs. Med skærmen drejet 90 grader så den står på højkant. Kort sagt: Kan man rotere billedet?).

Kører 100 % sikkert med et NVIDIA kort.

Mvh. Jimmy

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-09-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]