Re: [ITPOLITIK] IBM S/390 og Linux

sslug@sslug wrote:

> De havde fået nogle hardware driver medtaget i Linux-kernen som
> objekt-filer. De ønsker ikke lige at frigive softwaren for disse

Binær drivere har været diskuteret meget. RMS synes det er en dårlig
ide at Linus har tilladt at man kan loade binære drivere ind.

Bruger du Madge el. Olicom (det er nu samme firma) token ring,
så er de kun i lukket format.
http://www.linuxtr.net/supp.html

Driverne følger ikke med Linux.

Som jeg forstod det drejde det sig om nogle drivere der skulle
bruges hvis man kørte på det rå jern, hvorimod det ikke var
nødvendigt hvis man kørte Linux under VM.

En årsag kunne være at der er patenterede algoritmer i koden,
men det ved jeg ikke noget om. (FUD)

Men helt rigtigt, det er en uskik med det der.

mvh/hans