Re: [ITPOLITIK] Vedrørende patentloven

On Wed, 12 Jul 2000, Poul-Erik Andreasen wrote:

> i forbindelse med debatten omkring Open Software og patenter.
> Er der nogen der har gjort sig tanker omkring kapitel 1 §3 stk3 punkt 1,
> 2, og 3 i patentloven. Ordlyden  er følgende:
>

>      Stk. 3. Eneretten (patentet- min parantes) omfatter ikke
>
>     	1) handlinger, der udføres i ikke-erhvervsmæssigt 			   øjemed,
> 	2) handlinger angående produkter, som af patenthaveren 			   eller med
> dennes samtykke er bragt i
>     	   omsætning her i landet,
>     	3) handlinger, som udføres i forsøgsøjemed i forbindelse 		   med
> genstanden for den patenterede
>     	   opfindelse

> [...]

Godt emne - det er noget vi skal være meget på vagt
overfor!!!!

Og ja - tænk over det firma som bruger Open Source
måske kan komme i klemme. Antag at jeg laver et stykke
kode til alle - Open Source - jeg kan (måske) ikke
rammes på de software patenter jeg overtræder. Du
downloader og bruger softwaren i dit firma. Du
overtræder nu patentet.... du har problemet.

Kæmpe problem.....

"You don't win a battle by asking, `Will we win?'
You win it by doing your best to win"
- Richard M Stallman

----> Visit http://petition.eurolinux.org <---