Re: [ITPOLITIK] Et tankespind om SW-patenter

"Henrik Størner" wrote:
>   Faktisk har
> Linus selv sagt, at han ville være glad hvis Microsoft benyttede Linux
> - blot de overholder spillereglerne (d.v.s. ikke gør det til
> closed-source), må alle jo gøre med Linux som de har lyst.

Det er jo sådan set det jeg både skriver og mener, hvis Microsoft
skullle få lyst til at anvende de omtalte patenter så skulle de da være
velkommen til det
men de skal bare overholde spillereglerne for åben source, og det tror
jeg ikke Microsoft vil. Det er derfor jeg siger at de for hovedpine,
hvis man bare holdt dem udenfor, ville det måske nok tabe markedsandele
men de ville ikke skulle vælge mellem patenter med open source eller
ingen patenter og closed source.
Der er sådan set ingen principiel forskel mellem det jeg forestiller mig
og Open Source som det er nu bortset fra at det er udvidet til at
omhandle patenter hvor det nu kun omhandler copyrigths

--
Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen