Re: [ITPOLITIK] Et tankespind om SW-patenter

On Fri, 14 Jul 2000, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Der er sådan set ingen principiel forskel mellem det jeg forestiller mig
> og Open Source som det er nu bortset fra at det er udvidet til at
> omhandle patenter hvor det nu kun omhandler copyrigths

Patenter indenfor software bremser udviklingen. Også
hvis det var den anden vej rundt, og det var os der
havde dem, og closed source folkene der ikke kunne
udvilke.

Patenter er til for at fremme innovationen. De fremmer
ikke innovationen indenfor software.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://www.aub.dk/~luke/

Anywhere the wind blows doesn't really matter to me
-- Queen