Re: [ITPOLITIK] Et tankespind om SW-patenter

On Fri, 14 Jul 2000, Hanne Munkholm wrote:

> Patenter indenfor software bremser udviklingen. Også
> hvis det var den anden vej rundt, og det var os der
> havde dem, og closed source folkene der ikke kunne
> udvilke.

Vores mål er netop ikke at stoppe closed source, men at
give open source _åbne_ muligheder for at blomstre og
konkurrere på kvalitet og pris.

> Patenter er til for at fremme innovationen. De fremmer
> ikke innovationen indenfor software.

Suk - det er paradoksalt, men korrekt.

"You don't win a battle by asking, `Will we win?'
You win it by doing your best to win"
- Richard M Stallman

----> Visit http://petition.eurolinux.org <---