Re: [ITPOLITIK] DKPTO indlæg

On Fri, 14 Jul 2000, Peter Toft wrote:

> Skal vi sende dette på søndag aften?

Jeg synes det ser fornuftigt ud. Temmelig forsigtigt - ikke så meget
stillende sig på bagbenene som et klart nej ville være.

Hvis vi kan ende med et system, der kan håndtere kun at patentere ting med
_opfinderdybde_ og, at løbetiden for softwarepatenter bliver kort f.eks. 3
år, så vil det være til at leve med.

Når patenterne udløber efter 3 år, så ligger der en guldgruppe og venter
for Open Source Samfundet. Den kommercielle værdi er sikkert allerede
aftaget betydeligt. Ved at kræve store opfinderhøjde af softwarepatenter
kan man undgå, at frigivne patenter blot bliver omformuleret og taget
patent på igen.

Der findes vist amerikanske patenter, der tager patent på anvendelsen af
RSA i bestemte sammenhænge så som e-handel. Hvad nytter det så at RSA
patentet udløber her til september ?

Vil det iøvrigt ikke være en god ide, at lave en PM op til udløbsdagen på
RSA patentet, der fortæller om hvor dæmpende dette patent med dets
lange løbetid har været på udviklingen ?

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark