Jeg vil have beskyttelse

[tillad mig at lege djævlens advokat i fiktiv situation]

Jeg har nu startet firmaet mega-sej-software - jeg har
belånt hus og hjem for jeg har fået en _FED_ ide -
ideen til killer-software-produktet, som klart er
innovativt. De penge jeg smider i mega-sej-software er
et par millioner som går til udvikling af ide til
endeligt produkt. Hvorfor skal jeg _ikke_ have et
patent som beskytter min investering???

------

hvorfor siger pto nu sådan noget?

Jo - fordi det er den gordiske knude vi skal kunne
argumentere imod mht. den kommende patent lovgivning,
som umiddelbart peger på ovenstående skal imødekommes.

.... og her kan det godt være at man skal tænke med
følgende "briller" på:
* firmaøkonomisk
* nationaløkonomisk
* konkurrencemæsssigt i forhold til andre stater i EU,
  Japan og USA
* samfundsmæssigt
* monopolmæssigt

Her er det altså guld, hvis vi kan få nogle kloge
hoveder på banen!!

--------

hrrrm hvorfor tog jeg aldrig HD 1. og 2. del, men
kodede Perl og C i stedet og skrev en masse artikler...

p.s. der er ikke nogen der siger det er let - men til
gengæld er der ikke ret mange firmaer som støtter os i
modstand mod software patenter - øhhh :->

"You don't win a battle by asking, `Will we win?'
You win it by doing your best to win"
- Richard M Stallman

----> Visit http://petition.eurolinux.org <---