Re: [ITPOLITIK] Jeg vil have beskyttelse

On Sun, 16 Jul 2000 sslug@sslug wrote:

> Hvis du får patentet hvilke muligheder har du så for at håndhævte det
> og hvormeget vil det koste dig. I dit eksempel er du en person/lille
> gruppe med "bregrænset" pengemidler. I har sat det hele ind på at få
> udviklet og patenteret verdens mest genial ide. Hvad vil i kunne gøre
> hvis et stort firma valgt at bruge jeres patent ulovligt. Hvis det er
> et klart og tydligt brud på patent lovgivningen så vil I nok vinde,
> men med alle de tilfælde hvor der andre patenter der måske minder om
> jeres ?

Måske ville du vinde, men dit marked ville være væk når
retssagen efter 3 år var færdig... Advokatfirmaer, der
ikke laver software, kan have gavn af at eje
softwarepatenter. Og store softwarefirmaer kan. Små
softwarefirmaer uden advokater kan ikke.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://www.aub.dk/~luke/

"OS Wars: Luke, Use the Source!"