Re: [ITPOLITIK] Et tankespind om SW-patenter

Peter Toft wrote:

> Suk - det er paradoksalt, men korrekt.

Jeg kan ikke se noget paradoksalt i det. Det er nemligt et åbent
spørgsmål om patenter i det hele taget fremmer udviklingen. Det er klart
at meget forskningstunge industrier ikke ikke vil forekomme. Hvis der
ingen beskyttelse fantes på f. eks medicin ville medicinindustrien se
meget anderledes ud en den gør i dag, men det er ikke sikkert at der
ville være mindre udvikling den nødvendige forskning ville bare være
offentlig.

--
Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen