Re: [ITPOLITIK] Jeg vil have beskyttelse

Hanne Munkholm wrote:

> Software koster ikke ret meget at innovere, og vi skal
> sg* nok opfinde det alligevel. Medicin kan koste mange,

Jvf. Kristian Bayer er den udgift der er forbundet med
opfindelser/udvikling af samme, ikke berettiget til patent.

Patenter gives hvis de fem krav er opfyldt, også selvom
det kun tog 1 sekund at finde på det.

> Det er mange penge det drejer sig om, ovre hos
> medicinfolkene. Det er det ikke hos os. Innovativ
> software koster meget få ressourcer at lave.

Det er så forskellen på medicin og software.
Udviklingen af et færdigt produkt tager længere tid,
og er dermed mere kostbar.

Men igen. Prisen for udviklingen er ikke relevant.

> Jeg ville nok lægge mere vægt på at den hastighed
> software markedet udvikler sig med i dag, og at det man

Enig, men spørgsmålet er om den holder.

> Hvis man har patent, arbejder folk sig udenom. Hvis man
> håndhæver det. Håber jeg...

Det gælder for PNG(GIF) og GnuPG(RSA).

--
best regards