Re: [ITPOLITIK] Jeg vil have beskyttelse

On Sun, 16 Jul 2000, Hans Schou wrote:

> Jvf. Kristian Bayer er den udgift der er forbundet med
> opfindelser/udvikling af samme, ikke berettiget til patent.
>
> Patenter gives hvis de fem krav er opfyldt, også selvom
> det kun tog 1 sekund at finde på det.

> Det er så forskellen på medicin og software.
> Udviklingen af et færdigt produkt tager længere tid,
> og er dermed mere kostbar.
>
> Men igen. Prisen for udviklingen er ikke relevant.

Jo. Det er ikke relevant når man udtager et patent i
dag, efter de gældende regler. Men det er da i høj grad
relevant, når man diskuterer om patenter giver mening
indenfor software, med udgangspunkt i hvorvidt det er
fremmende for innovationen.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://www.aub.dk/~luke/

"I don't think Microsoft is evil in itself; I just
think that they make really crappy operating systems."
-- Linus Torvalds