Re: [ITPOLITIK] Tvangslicenser

Kenneth Geisshirt <sslug@sslug> writes:

> 2. Patentlovgivningen siger at en patenteret opfindelse må ikke bruges
>    industrielt. Det må betyde at privat brug er tilladt. Som jeg ser det,
>    er open source software på grænsen, idet brugeren i princippet selv

Som Hanne har skrevet er der her så klart tale om diskriminering af
anvendelse, hvilket er OSDens klausul 6 eller 7.

En anden ting er at det vil stadigvæk vil ramme de fleste
linuxdistributioner (med undtagelse af debian), der udvikles og sælges
kommercielt.

En løsning på patentdilemmaet skal overholde zero-(one-)infinity
loven. Det vil sige enten skal patenter gælde for alle eller også skal
de ikke gælde for nogen. Sslug er helt klart interesseret i at de ikke
skal gælde.

--
Peter