Re: [ITPOLITIK] Vedrørende patentloven

Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

> Problemet er at så er det ikke compliant med Open
> Source licenserne... og så må man ikke distribuere det
> Open Source.

Forkert.

Open Source-definitionen udtaler sig kun om aftalen mellem producent
og bruger. Ikke tilfældige love som tilfældige former for regeringer
kunne tenke sig at indføre, ellers ville programmer som GnuPG klart
falde uden for open source-definitionen, grundet fransk (tidligere?)
lovgivning.

Jeg mener heller ikke at selve det at implementerer et stykke
patenteret software som opensource kan være i strid med open
source-definitionen. Problemet opstår når folk i licensen skriver
"Iøvrigt må dette kode kun bruges i overensstemmelse med FooTechs
retningslinier"

Det er blandet andet det der gør forskellen mellem debians non-us/main
og non-us/non-free.

Jeg er bare bitter over alt det arbejde jeg skulle lave med at luge
kerneli-patchen ud for at kunne inkluderer den i debian.

--
Peter - I'm back!