Re: [ITPOLITIK] DKPTO mandag 22.30

Jeg reposter lige den her da du er kom med en ny version før du kunne se
den

Peter Toft wrote:

> Softwarepatenter kan blive et særdeles stort problem
> for os privatprogrammører, som skriver Open Source
> programmer i vores fritid, og lægger dem ud på
> Internet. Vi har reelt ikke mulighed for sikre, at alle
> de programmer vi skriver, ikke bryder med et eller
> andet bredt patent. Og vi enkelt-personer har slet ikke
> råd til føre en retssag for at få patenter underkendt.

Er dette ikke notorisk forkert kva kapitel 1 §3 stk3 punkt 1,
2, og 3 i patentloven, som jeg i en tidligerer streng har været inde på.

Hvad med noget hen i retning af

[...]
andet bredt patent. Det vil betyde at alle firmaer eller brugere der
bruger programmerne i firma-regi vil uforvarende kunne komme til at
krænke
patentet.

--
Med venlig hilsen