Re: [ITPOLITIK] DKPTO tirsdag 06.25

On Tue, 18 Jul 2000, Peter Toft wrote:

> [...]
> * Hannes input er med - afsnit slettet.
>
> Kritik?

> Lovgivning eller retspraksis
> ----------------------------
> Softwarepatenter kan blive et særdeles stort problem.
> Os privatprogrammører, som skriver Open Source
> programmer i vores fritid, og lægger dem ud på
> Internet, vi har reelt ikke mulighed for sikre, at alle
> de programmer vi skriver, ikke bryder med et eller
> andet bredt patent. Det vil betyde, at alle firmaer
> eller brugere der bruger programmerne i firma-regi vil
> uforvarende kunne komme til at krænke patentet.

Er det bare mig eller lyder det lidt som om det mest vil gå ud over os
selv, og vi derfor beklager os? Jeg synes vi skal fokusere på almene
problemer og derfor gøre dette afsnit lidt mere upersonligt:

< Privatprogrammører, som skriver Open Source programmer i deres
< fritid, og lægger dem ud på Internet, har reelt ikke mulighed for
< sikre, at alle de programmer de skriver, ikke bryder med et eller
< andet bredt patent. Det vil betyde, at alle firmaer eller brugere der
< bruger programmerne i firma-regi vil uforvarende kunne komme til at
< krænke patentet.

Sune