Re: [ITPOLITIK] DKPTO tirsdag 06.25

Er nedenstående afslutning en opfordring til
Juristerne/embedsmændene på Christiansborg og i EU til vedtagelse
af softwarepatenter, så de i fremtiden kan score kassen på
software patenter i IT-branchen  !!!????

Dette indlæg bliver også læst af de jurister, som skal rådgive
politikerne om (hvad politikerne skal mene), hvordan fremtidens
love skal udformes. :-)

Vi behøver jo ikke ligefrem _inspirere_ juristerne/embedsmændene
til rådgivning imod vores interesse.

Se nederst.....

Peter Toft wrote:

> [...]
> I praksis vil selv en patentperiode på to-tre år
> være meget lang tid i IT-branchen.
>
> SSLUG ønsker, at der vedtages en god og velovervejet
> lovgivning på området, der tilgodeser såvel store som
> små virksomheder samt privatprogrammører, og ikke
> mindst forbrugeren. Det er vigtigt, at vi ikke sætter
> fremtidens IT-samfund i en uholdbar situation, hvor fri
> og gratis software ikke kan udvikles og anvendes af
> frygt for retsforfølgelse, og hvor danske og europæiske
> firmaer ikke kan udvikle kommerciel software, uden at
> de skal ansætte en hær af patentadvokater.

måske i stedet :

"..og hvor danske og europæiske firmaer ikke kan udvikle
kommerciel software, uden at de skal anvende urimeligt mange
ressourcer på patentundersøgelser."

gerne mere slagkraftigt udtryk end "urimeligt mange"..

venlig hilsen

/Thomas Arnfeldt
http://www.DomainDraw.com

Necessity is the mother of INVENTION