Re: [ITPOLITIK] DKPTO onsdag 13.30

Peter Toft <sslug@sslug> writes:

> Lovgivning eller retspraksis
> ----------------------------

[...]

> Appeal, EPO) bekræfter tendensen: "Dommen er et skridt
> i den retning, som tidsånden kræver og som lægger
> europæisk patent-retspraksis tættere op ad den
> amerikanske og den japanske".

Her tror jeg faktisk at jeg ville skrive '."' da jeg opfatter
punktummet som en del af citatet som derudover så også gør det ud for
det punktum der skal afslutte sætningen. Ganske ligesom når man kunne
sette et punktum i en sætning der afsluttes med en forkortelse.

Jeg ved at der findes typografiske skoler der ville skrive '."' uanset
hvad. Det er nemlig i strid med gode guruforklaringer der afsluttes
med: 'så skriver du bare "tar -xvzf foo.tgz".' og er derfor beskrevet
i The Jargon File.

> Lovgivning på forkant med udviklingen

[...]

> de skal anvende urimeligt mange ressourcer på
> patentundersøgelser."

Hvis den ovenstående er sat 'korrekt' så skal det byttes om her. Men
jeg kan slet ikke finde det indledende '"'. Ovenstående er det første
'"' efter overskriften, så mon ikke den er kommet med for meget?

Og således fik jeg fablet et langt indlæg om absolut ingenting.

--
Peter