Re: [ITPOLITIK] Næste DKPTO

Carsten Svaneborg wrote:

> :*) Der er nok ikke mange fru Jensen der vil acceptere IBM's
> MCA bus fra 80'erne som et patent der har påvirket dem dybt.

> Jeg mener gif eksemplet er godt. Fordi det kan omtales som
> 'det billed format der bruges på internettet'. microsoft's
> patent af CSS er langt sværere at forklare.

Hvad med:

#
# Måden hvorpå man behandler fonte (trutype *.ttf) i computere er
# patenteret i USA af Apple (se http://www.freetype.org/patents.html).
#
# Såfremt Apple ønskede det, kunne de forlange så mange licenspenge af
# Microsoft at det reelt svarede til at slette C:\windows\fonts !
#
# Prøv det på din egen computer! Men husk nu at tage en backup af dit
system!
#
# Det er reelt det OSS udviklere frygter at deres programmer kan blive
# udsat for, hvis patentering af programmer bliver almindelig i Europa.
#

Grunden til at Apple ikke benytter deres patent på den måde, er at
Microsoft har ligeså mange "patent-kvælergreb" på Apple som Apple har
på Microsoft.

Jeg vil tro at MS benytter Apples patent, men jeg ved det ikke.

--    Morten S. Nielsen    mailto:sslug@sslug
--  |   Linux - the choice of a GNU generation   |
--  |      Skaane Sjaelland Linux User Group     |
--  |         at http://www.sslug.dk             |