Re: [ITPOLITIK] Online på DKPTO

On Thu, 20 Jul 2000, Thomas Arnfeldt wrote:

<klip>

> Her ser jeg løsningen umiddelbart som :
>
>         Non-disclosure aggreements   og   IKKE patenter

Efter at have set på omtalte hjemmeside og læst kommentarer, kan jeg kun
sige, at jeg er ganske enig. Jeg har i et tidligere arbejde været med til
at underskrive hemmeligholdelsesaftaler når vi skulle demonstrere for en
potentiel kunde (i biotek-industrien). Min pointè er, at de virksomheder,
som har meget følsomme ting, kan bruge alm. kontrakter (non-disclosure
agreements).

SSLUG's svar kunne være noget i retning af:

<SVAR>
  SSLUG har stor forståelse for at følsomme oplysninger kan være til stor
  bekymring ved forhandlinger med potentielle partnere og klienter. Men vi
  er af den opfattelse at disse problemstillinger allerede kan løses
  indenfor gældende lovgivning gennem hemmeligholdelseskontrakter
  ("non-disclosure agreements" o.lign.) og evt. overtrædelser af sådanne
  kontrakter kan løses gennem civile søgsmål ved danske domstole. Patenter
  er <FREMHÆV>ikke</FREMHÆV> løsningen.
</SVAR>

Kneth

Kenneth Geisshirt                                     sslug@sslug
Grøndals Parkvej 2A, 3.                  http://www.sslug.dk/~kneth/
DK 2720 Vanløse                                   Tel: +45 3887 7838