Re: [MOEDE] Valgmøde

On Wed, 31 Oct 2001, Ole Tange wrote:

> Erik har lige givet mig en ide: Skulle vi ikke i SSLUG holde et valgmøde?
>
> Vi er uafhængige af partipolitiske interesser, men vi er bestemt ikke
> politisk inaktive. Måske kunne det være sjovt at have et panel med
> politikere, hvor emnet specifikt var givet til at handle om IT. Alle
> partier skal naturligvis inviteres. Hvem de stiller op med er deres
> problem.

Jeg mener, vi skal have andre arrangører end blot os selv - det lugter for
meget af en ordentlig gang softwarepatentslagsmål.

Nej - lad os få et IT-politisk valgmøde, hvor vi også kunne få andre emner
på banen:

- Retssikkerhed for den enkelte IT-bruger
- Afgifter på blankmedier og isenkram
- Antipiratkopipatruljer og IT-selvtægt
- Brug af standarder på offentlige hjemmesider
- Softwarepatenter

At vi så på mødet mest fokuserer på sidstnævnte er så en hel anden sag.

> Alternativ kan vi holde et ekstra-møde i SSLUG.

Det skal ikke have noget med SSLUGs normale møderække at gøre, så her
støtter jeg Peter Makholm.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen        Electromagnetic Systems    Phone:  +45 45 88 14 44
Systemadministrator        Ørsted * DTU          Fax:    +45 45 93 16 34