Re: [MOEDE] Valgmøde

On Thu, 1 Nov 2001, Ole Tange wrote:

> [...]
>
> Politikerne skal tage stilling til de emner, som optager os. Det skal de
> naturligvis have en liste over inden mødet, så de har en ide om, hvad de
> vil blive spurgt om.
>
> - Brug og udbredelse af fri software i Danmark
> - Frit valg (Antimonopoler)
> - Kryptering
> - IT-overvågning
> - Retssikkerhed for den enkelte IT-bruger
> - Afgifter på IT-blankmedier og IT-isenkram (Copydan)
> - Antipiratkopipatruljer og IT-selvtægt med fogedens hjælp
> - Brug af standarder på offentlige hjemmesider og generelt

Pas på at det ikke bliver _for_ teknisk.

Jeg har lige foreslået

- Er vi på vej imod et samfund hvor den enkelte borger kun kan deltage
  hvis han/hun ejer en PC med internet adgang og har adgang til Microsoft
  Windows + Office? (ca. det jeg skrev).

Jeg tror at alle punkter skal omskrives til noget der ikke er for
"teknisk" - men det ville du sikkert også?

> Hvor kan vi få egnede lokaler?

Auditorierne på HCØ kunne umiddelbart være interessante. Jeg kan
formentlig godt booke nogen (ellers har grove vist nogen muligheder).

De er rimeligt godt egnede, vil jeg tro. Hvis det er meget stort er der
også nogen auditorier på August Krogh - men, dem ved jeg ikke hvordan man
booker.

> Hvis vi ikke selv skal holde det, hvem vil vi så invitere med? DKUUG,
> BSD-DK, DDF, IT-Brancheforeningen? Andre?

Vi skal klart være een af arrangørerne, men det er vigtigt at det ikke
bliver til en "linux" ting.

Eventuelt kunne det blive "en gruppe af personer fra SSLUGS medlemskreds
der i særlig grad har interesse for IT politik"?

Jeg gyser lidt ved tanken om IT-Brancheforeningen, men de er vel svære at
komme udenom.

Mads

Geeks aren't interested in politics because government doesn't double its
efficiency and speed once every 18 months.
                                                    -- Slashdot comment