Subject: SV: Kolde fakta om "Statens standard for elektronisk publicering"
Date: Fri, 2 Nov 2001 16:22:01 +0100
From: "Jensen, Poul Bernt" <sslug@sslug>
To: "'sslug@sslug'" <sslug@sslug>

Kære Claus Sørensen!
Jeg lovede dig at komme tilbage med et svar på nedenstående spørgsmål.
Jeg har talt med Statens Information om materialet på deres hjemmeside.

Dette materiale handler dels om "Statens standard for elektronisk
publicering" og dels om generel rådgivning
omkring opbygning af hjemmesider.

Standarderne for elektronisk publicering skal overholdes. De blev
 fastlagt for nogle år siden og afgrænser sig til mere formel publicering
 sammenlignet med publicering i en trykt vejledning / bog.

De sider, der giver gode råd om opbygning af statslige hjemmesider har
 ikke samme formelle baggrund, og er primært tænkt som gode råd. Men de
 har ikke status af formelle krav.

Jeg skal være den første til at indrømme, at det kan være vanskeligt at
skelne mellem "krav til elektroniske publikationer" og den generelle
rådgivning.

På bagrund af bl.a. dine spørgsmål er det aftalt med Statens Information,
 at de vil gennemgå deres rådgivning på området og vurdere, hvorledes den
 kan forbedres.

Med venlig hilsen
Poul Bernt

Poul Bernt Jensen
Chefkonsulent			Senior Advisor
IT- og Forskningsministeriet		Ministry of IT and Research
Bredgade 43,1260 København		Bredgade 43, DK1260 Copenhagen
Tel.: +45 33929886	Fax: +45 3393 8012	sslug@sslug