Re: [ITPOLITIK] Fwd: SV: Kolde fakta om "Statens standard forelektronisk publicering"

:
> Jeg skal være den første til at indrømme, at det kan være vanskeligt at
> skelne mellem "krav til elektroniske publikationer" og den generelle
> rådgivning.

På FSK's egen side er et dokument dateret 18. februar 2000

http://www.fsk.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=21766&doc_type=28&markwords=HTML

Et par citater:

  Omlægningen af myndighedernes IT-systemer efter de fastlagte principper
  forventes at ske ved en trinvis overgang over en kortere årrække, idet
  alle nye systemer i stat, amt og kommuner dog forventes at blive
  udformet i overensstemmelse med de nye grundprincipper.

  Grænsefladerne skal kun overholdes for de applikationer og informationer
  en myndighed stiller til rådighed for andre myndigheder. Det kan dog
  stærkt anbefales at benytte samme Web-grænseflade til informationer, der
  stilles til rådighed for borgere og erhvervslivet.

  Dette papir er dynamisk forstået således, at principperne opdateres
  løbende, efterhånden som den tekniske udvikling tilsiger dette.

  * Alle Web-sider udarbejdes i HTML 4.0, der understøttes af begge
    browsere. ... Som parser anvendes http://validator.w3.org/

  * Alle Web-sider udføres så vidt muligt i overensstemmelse med
    retningslinierne for tilgængelighed for blinde og svagtseende.

/Ole
--
http://www.ole.tange.dk/