Re: [ITPOLITIK] DR om netbanker

Jens Godsk Kolberg wrote:

<snip>
> Specielt sætningen "Mange af bankerne benytter sig af
> programmeringssproget Java VM, og det fungerer ikke altid
> tilfredsstillende på Macintosh-computere eller i Netscape."
> undrer mig. Er det virkeligt rigtigt ??
>
> Hilsen
>
> Jens Kolberg

Nej, men bankerne (og mange andre, se f.eks. www.flyvefisken.dk) vælger at
bruge Microsofts lettere defekte version af java, men det resultat at
f.eks. Mozilla "vælter" når siden åbnes. Der er også en af bannerreklamerne
der bruges på nogle danske sider (den huserede kortvarigt på politiken.dk)
der gør det samme, hvilken skal jeg ikke kunne sige - men ned gik
browseren, hver gang.

Det skulle i øvrigt ikke undre mig om den "bivirkning" ved Microsofts
java-version var tilsigtet...

MVH

Thomas A. Frederiksen
--