Re: Re: [ITPOLITIK] V+K, swpat (was: Enhedslisten

On Tue, 6 Nov 2001, Joergen Ramskov wrote:

> Hmmm...hvor står det at Venstre er for softwarepatenter? Jeg synes
> ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside omhandlende det? Jeg har
> tidligere emailet Kristian Jensen og så vidt jeg husker forsvarede han
> ikke ligefrem software patenter.

De sidste to gange jeg har talt med Kristian Jensen var han mere for end
imod. Han sagde: "Man kan ikke entydigt kalde patenter for monopoler". Jeg
tror han er under pres fra baglandet eller nogle andre lobbyister.

Dette til trods for at jeg har hørt dir. Mogens Kring fra Patent- og
Varemærkestyrelsen sige: Patenter er tidsbegrænsede monopoler.

Den plejer jeg selv at udvide til: Patenter er statstildelte
tidsbegrænsede monopoler.

Venstre kalder sig liberal, og der er vi så nogle der er uenige om hvad
der ligger i ordet liberal.

Konservative blev igår citeret i CW for at "IT er for kompliceret".
Jeg tror de mere eller mindre har opgivet at have en holdning til swpat.
Derudover skrev Lene Espersen i en mail at hun sådan set var positiv
overfor swpat. Lidt skræmmende når man tænker på at hun har en baggrund som
systemkonstruktør.
http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Lene_Espersen.htm

mvh/hans
libcss is required to access many of the DVDs that you paid for
on a DVD drive that you paid for.
  -- http://www.linuxvideo.org/user/dl.html