Re: [ITPOLITIK] V+K, swpat (was: Enhedslisten

Joergen Ramskov wrote:
> "I Venstre er vi ikke tilhængere af patenter på software - hvilket
> heller ikke er tilladt i dag, men eftersom man godt kan tage patent på
> funktioner er forbuddet udhulet.

Jeg ville gerne have at vide hvad de ville gøre ved det?
Fixe loven til at følge patent praksis, eller fixe praksis
så den følger loven.

Ellers vil jeg i demokratiets hellige navn kræve at hastigheden
på motorvejen sættes op til 130, det er jo den hastighed alle
praktisere i forvejen. ;*)

> Samtidigt er der kræfter, der på
> EU-plan arbejder for at lovliggøre deciderede softwarepatenter, og hvis
> det sker, kan vi ikke gøre ret meget i Danmark, da vi bliver nødt til at
> følge EU-loven.

Hvad vil andre EU lander gøre? England har taget afstand til swpat.
Tyskland har vist nogle interessante forbundsretsdomme mht. swpat,
men praksis er at give swpat (hvad mon tysk patent lov siger??).

Software? patenter?

--
  Carsten Svaneborg   http://www.mpip-mainz.mpg.de/~svanebor
<out of signature error, please reboot internet>