Re: [ITPOLITIK] SV: Statens standard for elektronisk publicering

On Fri, 2001-11-09 at 10:48, Kristian Beyer (PVS) wrote:

> SI oplyser imidlertid, at der ikke er udstedt hverken bekendtgørelse eller
> cirkulære om statens E-publikationer. SI´s sider om e-publikationer er at
> betegne som "gode råd og vejledning, som ikke er bindende for myndighederne"
> ifgl. SI selv.

Jeg kender ikke nok til offentlig terminologi at jeg ved hvad en
standard er. Men
http://www.si.dk/netsteder/publ/netpubl2/indhold.htm
er Statens __standard__ for elektronisk publicering. Der nævnes en række
KRAV og en række råd. Første krav (appendiks K) er at der skal benyttes
en officiel version af HTML.

Hvordan ligger jura i dette dokument? Skal offentlige institutioner
overholde Forskningsministeriets standarder eller hva'?

Kneth

--
Kenneth Geisshirt, M.Sc., Ph.D.         http://kenneth.geisshirt.dk
GPG Fingerprint: 7424 AF49 AB47 03D4 D7C5  A07C 4D92 37E7 2F92 0B79