Re: [ITPOLITIK] SV: Statens standard for elektronisk publicering

On Fri, 09 Nov 2001 11:11:50 +0100, Kenneth Geisshirt wrote:

> Jeg kender ikke nok til offentlig terminologi at jeg ved hvad en
> standard er. Men
> http://www.si.dk/netsteder/publ/netpubl2/indhold.htm er Statens
> __standard__ for elektronisk publicering. Der nævnes en række KRAV og en
> række råd. Første krav (appendiks K) er at der skal benyttes en officiel
> version af HTML.
>
> Hvordan ligger jura i dette dokument? Skal offentlige institutioner
> overholde Forskningsministeriets standarder eller hva'?
>
> Kneth

De skal overholde den, da der i appendiks J står følgende:

Nedenståendeliste omfatter Statens Informations opgørelse over
ministerier, styrelser og direktorater omfattet af standarden.
Institutioner, råd, nævn og udvalg under nævnte ministerier er også
omfattet. Der er ikke længere krav om at inddatere et unikt udgivernummer
i den elektroniske kolofon.

Jeg mener patent og varemærkestyrelsen henhører under
Erhvervsministeriets resortområde.

Se: http://www.si.dk/netsteder/publ/netpubl2/inde0025.htm#0001
--
Hilsen/Sincerely