Fwd: [ITPOLITIK] SV: Statens standard for elektronisk publicering

Til:  Poul Bernt Jensen IT- og Forskningsministeriet sslug@sslug
Kopi: IT- og Forskningsministeriet sslug@sslug (til journalisering)
      DKUUGs Standardiseringsudvalg sslug@sslug
      SSLUGs IT-politiske epostliste sslug@sslug

Har jeg misforstået dit seneste brev eller er der ingen krav til
offentlige netpublikationer?

Vedlagt ebrev fra Kristian Beyer, Patent- og Varemærkstyrelsen.

----------  Videresendt brev  ----------

Subject: [ITPOLITIK] SV: Statens standard for elektronisk publicering
Date: Fri, 9 Nov 2001 10:48:53 +0100
From: "Kristian Beyer (PVS)" <sslug@sslug>
To: 'Claus Sørensen' <sslug@sslug>
Cc: "'sslug@sslug'" <sslug@sslug>

Kære Claus

Jeg har haft kontakt til Statens Information, med henblik på at få fat i
 den bekendtgørelse eller cirkulære som du tydeligvis henviser til når du
 siger:

	"Statens Information har udarbejdet en standard for elektronisk
	publicering, som Patent- og Varemærkstyrelsen også skal overholde."

SI oplyser imidlertid, at der ikke er udstedt hverken bekendtgørelse
 eller cirkulære om statens E-publikationer. SI´s sider om
 e-publikationer er at betegne som "gode råd og vejledning, som ikke er
 bindende for myndighederne" ifgl. SI selv.

Jeg skal derfor meddele at jeg anser vores offentliggørelse af
 publikationer som værende i orden. Alternativet vil være at de bliver
 taget af og at denne type publikationer ikke i fremtiden bliver
 offentligt tilgængelige for borgerne. Dette vil efter styrelsens
 opfattelse være uhensigtsmæssigt.

Kristian E. Beyer
fuldmægtig
Patent- og Varemærkestyrelsen