Re: [ITPOLITIK] Nej, det blev desværre ikke Sony :-(

On Fri, 09 Nov 2001 23:31:10 +0100, Erik Lange wrote:
Hej Erik
> Jeg synes det er et meget overset aspekt i hele denne
> standardiseringsdebat, at "the Microsoft way" har enorme omkostninger på
> det punkt der hedder "cost of ownership" på revisor-jargon - det er
> faktisk så overset, at det garanteret ikke engang er med i 99% af alle
> budgetter, der jo typisk kun strækker sig over et år. Og det er jo kun
> hvert andet år denne udgift kommer "igen" - og så bliver den hvergang
> lanceret og markedsført, så det ikke konteres i virksomhedernes
> regnskaber som opdateringer af eksisterende systemer, men som
> ny-investeringer i "ny" software.
Nu forholder det sig jo sådan, at M$ denne gang har aktualiseret
problematikken 2 gange inden for et år! Windows2000 og Windows XP
> [...]
> befolkning, hvis man dels lavede nogle beregninger på hvad det koster
> staten over f.eks. fem år at binde sig til licenser fra MS, og dels
> lavede en lignende beregning for en gennemsnits husstand - og så
> fordelte udgifterne ligeligt på år, måneder, uger og dage... hmm... tænk
> hvis man istedet satte skatten _ned_ med de 50-70 kr _om dagen_ pr.
> borger ? Eller vil vi hellere ha' samfundet bruger dem på Windows YT,
> når den kommer om to år ?
>
> Det er NU vi skal ta' valget - eller lade nogle andre ta' det for os...
Må jeg påpege følgende artikel for dig. Den besvarer sådan set alle dine
spørgsmål. Read it an wheep :o)

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen