Re: [ITPOLITIK] Linux er ubrugeligt (was: Nej, det blev desværre ikke Sony :-(

On Fri, 9 Nov 2001, Erik Lange wrote:

> "... dels vil du i morgen kunne følge landskampen direkte her på siderne
> samt på www.dr.dk, idet vi sammen med Danmarks Radio webstreamer kampen."
>
> Det lyder jo sådan set meget godt.
>
> Desværre for mig, har man valgt at streame i et windows media format, der
> kræver en windows media player 7.1 for at kunne afspilles...

Tjoh, jeg skal prøve at sætte mig ind i problematikken. Fodbold
interessere mig ikke, og jeg har ikke TV. Jeg hører radio på min Denon
(hedder det receiver?) og den virker da - endnu.

Forleden prøvede jeg at købe en CD-ROM brænder på nettet. Min browser er
gammmel, det er den altid, så den kunne ikke komme igennem de websider jeg
skulle. Heldigvis kunne jeg skrive en email, men har endnu ikke fået svar
14 dage efter. Jeg har stadig ikke fået købt en brænder, til trods for jeg
ved lige præcis hvilken jeg vil have, og betaling er ikke noget problem.

"Mens vi venter på Godot"... kunne man jo så tage og få købt en ny
mobiltelefon. Jeg har ikke fastnettelefon, og min nuværende mobil er en
simpel type. Jeg skal have en Nokia 6210 m/WAP og RS-232 fandt jeg ud af.
Igen gik jeg ud af web-shoppen uden køb. SÅ SGU DA FOR H.... så rejser jeg
mig op og går ned til den nærmeste shop. Kr. 900,- ekstra skulle jeg
betale!!! Nej, damn!! (Jeg købte så et køleskab i stedet - når man nu er
kommet ind i forretningen skal der lissom ske noget ik?)

Dette er klart en sag Computerworld burde kigge på. Inden man skriver de
mest harmdirrende mails, kan man jo lige checke om det er berørt i
forvejen. Men nej, min browser er for gammel. Lidt sørfing med Lynx gav
dog ikke noget videre, så pyt.

Linux er noget lort. Lige meget hvad jeg vil, så kan jeg det ikke.
Heldigvis kan jeg stadig sørfe rundt på Patent- og Varemærkestyrelsens
sider, men frygter at de ændre det til Internet Explorer only en dag.
Hvad skal jeg dog med Linux? Havde jeg dog bare den sidste nye Microsoft
Windows 2000, så kunne jeg bare det hele. Det der Linux-pis kan jo ikke en
skid, hvad skal almindelige mennesker dog med det?

Nuvel, nogle vil mene at jeg argumentere på tyndt grundlag. De ved bare
ikke hvordan man gør - man finder på noget andet. Når nu Netscape ikke
virker med CW, så kunne jeg jo bare downloade en ny version - gratis. Men
ærligt talt, jeg gider ikke, det er meget nemmere bare at starte Lynx i
stedet. "Men så er det uden billeder" - yes, who cares (siger jeg der har
+2000 billeder liggende på www.sslug.dk og stadig kan se dem fordi SSLUG
overholder alm. standarder og jeg får et hak i tuden af SSLUG hver gang
jeg laver en side der ikke validere - godt nok).

Jeg har før, og gør det igen, agiteret for at vi skal dele nettet i to. I
starten mente jeg at spammerne skulle være på det ene, og jeg og andre på
det andet. Men jeg må nu strække mig til at det også gælde "Explore only"
hjemmesider. I princippet er sidsnævnte vel allerede opfyldt ved at jeg
ikke har adgang til visse sider, så langt så godt. Kunne vi så bare få
spammerne der over også.

Jeg har det vel lige som Erik Lange. Jeg har noget jeg er tilfreds med der
fungere fint, men omverdnen vil i en anden retning. Retningen er ikke til
noget bedre, bare noget andet. "Gammel bitter mand" vil nogle sige om mig
da jeg stadig bruger et mailprogram der er mere end 10 år gammelt
(versionen er dog nyere), men den er tekstbaseret. Tekst er godt, det
holder fokus på det essentielle, og det er hurtigere end GUI. Stadig kan
jeg læse email fra Microsoft Outlook, men det kan ændre sig. "Nej" vil
nogen sige, men det kan jeg ikke se i krystalkuglen, at det holder.

Lad os få delt nettet i to:
1. Standard-nørderne (og måske bruger Linux)
2. de andre

Og offentlige hjemmesider hører selvfølgelig under gruppe 1.

mvh/hans
libcss is required to access many of the DVDs that you paid for
on a DVD drive that you paid for.
  -- http://www.linuxvideo.org/user/dl.html