www.danmark.dk non-validering

Har lige sendt til sslug@sslug:

Hej!

Jeg har læst jeres bruger vejledning mht. validering af websider, og
da jeg ikke bruger MS software, men derimod Mozilla til Linux, er
jeg meget interesseret i at websites følger html standarden, og ikke
den html dialekt, der for tiden er implmenteret i flertallet af brugerens
web browser.

Fordi til tider møder jeg Microsoft'isms i websiders html kode, der
betyder at jeg er udelukket fra at læse indeholdet, eller at siderne
er halv ødelagte (som fx. www.kl.dk).

Jeg har bare for morskabsskyld checket www.si.dk og de sider jeg
testede validerede, men hverken www.danmark.dk og www.detoffentlige.dk
validere, selvom Statens Information står som producent af disse websites.

Hvordan kan i forvente at andre websites tager jeres vejledninger seriøst,
hvis I ikke selv gør det?

Hvad gør SI for at andre websites fx. ministeriernes og kommunernes kan
validere deres html kode? Mit indtryk er at alle køber MS Frontpage, og
naivt
forventer at deres html kode er korrekt, fordi det ser ud som webmasteren
forventer det i MS internet explorer.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg