Re: [ITPOLITIK] 275 kommunale hjemmesider testet (validator.w3c),0 bestod ;-(

On Wed, 14 Nov 2001, Carsten Svaneborg wrote:

> Ja. Dog uden at explicit forslå de alle skal køre Linux.
>
> Et sted for sådan et brev kunne være kommunernes landsforening
> (sslug@sslug), samt indenrigsministeriet (sslug@sslug,dk) der yder
> tilsyn med kommunerne. KL udbeder sig i forvejen kommentarer
> om kommunernes snitflader og deres IT-politik. Så vi kunne give
> dem en sådan kommentar.
>
> Disposition:
> Indledning om betydningen standarder for handikappede og
> brugen af fremtidige browsere fx. internet via TV.
>
> Demokratisk betydning af standarder (kræver af borgere
> at de betaler penge til MS)

> [...]

Jeg skal den 26/11 holde foredrag for en del kommunale
IT-chefer i Jylland. Mon ikke jeg vil komme ind på
emnet :)

Flere skud er ønskelige! Det er en god ide at indlede
dialog med kommunale og amtslige ledere. I øvrigt er
problemet nok at de fleste aftager løsninger fra
KMD=Kommunedata - standard hyldevare.

"What have you contributed to Linux today?"
           -- Hanne Munkholm, SSLUG penguin