Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

On Thu, 15 Nov 2001, Ole Tange wrote:

> Jeg grubler dagligt over, hvordan jeg kan gøre
> softwarepatentproblematikken så let forståelig, at jeg kan forklare det
> til Fru Jensen på gaden i løbet af 2 minutter.

Jeg kan godt lide argumentet.

Modargumenter (shoot me down):
- Den første forfatter vil da ikke bruge penge på
  udviklingen af ideen, hvis han ved at den store
  forfatter laver sit opgradering af bogen lige bag
  efter.
- Hvis nu den første bog faktisk var ret god - det var
  bare Ole Tangeslem som var en kanon-hård anmelder af
  bøger og faktisk lidt i lommen hos det andet forlag :)
  Nu kom den anden bog - Schou Hansen som er en anden
  anmelder kan se at det andet produkt er lig det
  første og lidt "klister" oven på - men med langt
  bedre markedsføring!! Skal den første bog så ikke
  have lov til at få en fair beskyttelse for at
  forsvare sin nye bog-ide (Ideen var at det var
  butlerens _søn_ som myrdede stuepigen - og ikke
  butleren selv *G*).

-Daddy, why do those people have to use Microsoft Windows?
-Don't stare, son; it's not polite.