Re: [ITPOLITIK] Gør patenter letforståelige

On Thu, 2001-11-15 at 01:41, Ole Tange wrote:

> Jeg er ved at stå 5 minutter ekstra under bruseren kommet frem til
> følgende. Skyd den ned eller forbedr den.

Gentag historien med en plov i stedet for en bog. Folk i
softwareindustrien vil hellere sammenligne software med en plov end en
bog. Patentsystemet har jo rødder i industrisamfundet (og det er her,
det hele gør galt efter min mening).

Tager det ti år at "udvikle" bogen, er de tyve år et patent gælder,
heller ikke lang tid. Omvendt, hvis det kun tager 3 måneder, så er tyve
år lang tid. Dette høre også med til argumentationen mod
softwarepatenter.

Kneth

--
Kenneth Geisshirt, M.Sc., Ph.D.         http://kenneth.geisshirt.dk
GPG Fingerprint: 7424 AF49 AB47 03D4 D7C5  A07C 4D92 37E7 2F92 0B79