Re: [ITPOLITIK] www.danmark.dk non-validering mit svar på deres svar

Carsten Svaneborg wrote:

Re: Mht. html validering
From: Carsten Svaneborg <sslug@sslug>
 To: Peter Gylden Houmann <sslug@sslug>
 Date: Thu, 15 Nov 2001 15:16:59 +0100

Tak for det hurtige svar!

On Thursday 15 November 2001 14:35, you wrote:
> Det kan forhåbentligt også skabe denne fokus hos diverse producenter af
> html-editorer, Content Management systemer m.v. For det mest realistiske
er
> nok at forvente, at forbedringen af koden sker i en løbende proces,
> efterhånden som netstederne redesignes, og nye værktøjer benyttes.

Det er jeg ganske enig i.

Det burde ikke være nødventigt at bruge validator.w3.org hvis
softwaren var af en ordentlig kvalitet.

Jeg har diskuteret lidt med DR, og de argumentere med at flertallet af
brugere bruger MS internet explorer, og at www.dr.dk derfor er tilpasset
netop til denne browser. De tillader sig endda at lave en popup vindue,
der beder folk om at hente MS IE, hvis de bruger en 'forkert browser type',
det finder jeg ganske provokerne.

Jeg gad vide hvad der ville ske hvis DR begyndte at pille ved deres TV
støj og signal forstyrrelser? Det kan ikke just kaldes 'public service' at
kræve at modtagerene af deres service skal bruge et bestemt produkt.

Hvad har i tænkt jer at gøre mht. producenterne af html editors og CMS'er?

Jeg tror det er vigtigere at skabe fokus på webstanderne hos køberne,
dvs. kommunernes (fx. KMD), amter, offentlige og statslige IT-folk, således
at producenterne oplever kravet om at opfylde standarder, som et der
kommer fra kunderne, der ønsker at købe web software og webdesign
løsninger.

Jeg syntes at det er for let at sige SI kun kommer med vejledninger, og
at det ville være fordyrt at opfylde dem, pga. afhængighed af eksisterende
software. Det var det argument jeg fået fx. fra DR.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg