Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

Ole Tange wrote:

> Jeg grubler dagligt over, hvordan jeg kan gøre
> softwarepatentproblematikken så let forståelig, at jeg kan forklare det
> til Fru Jensen på gaden i løbet af 2 minutter.
>
> Hun skal gerne forstå:
>
> * Vi taler ikke ophavsret
> * Softwarepatenter er skadelige for samfundet
>
> Jeg er ved at stå 5 minutter ekstra under bruseren kommet frem til
> følgende. Skyd den ned eller forbedr den.

Jeg vil tilade mig at skyde den og alle de andre forslag ned ud
fra et mere overordnet synpunkt. Det kan ikke nytte at taler ned
til fru jensen, problematiken omkring softwarepatenter er
kompliceret, forsøg på at forklare hende det ved hjælp af en
analogi, holder ikke. Fru Jensen vil tro at du anser hende for
værende dum, og at du prøver at manipulere med hende, hvad du til
en hvis grad også gør.

--
-
Poul-Erik Andreasen