Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

On Thu, 15 Nov 2001, Carsten Svaneborg wrote:

> Brug et konkret eksempel: Butleren gjorde det.
>
> Lad os sige at Agatha Cristie skrev en krimi med en mordgåde, butleren
> var morderen. Bogen tager fem år at skrive, men er ikke særlig god.
> Ideen om at butleren var morderen var dog god.

Dur ikke.

Hvis det ikke rent faktisk _er_ en virkelig situation, så vil fokus
pludselig blive flyttet på noget ligegyldigt: "Agatha Cristie har aldrig
skrevet en krimi, hvor butleren var morderen", "AC brugte aldrig mere en 5
mdr på at skrive en krimi", "Hvad f***** mener du med, at AC kunne skrive
en bog, der ikke var særligt god?"

Og vips, så bliver der sidetracket.

> rækkefølgen er lidt mærkelig.

Den er købt.

> tog patent på ideen, fx. et tekstbehandlingsprogram. (igen konkrete
> eksempler)

Igen vil der blive sidetracket: "Du kan ikke tage patent på en
tekstbehandling - det er allerede opfundet", "Jeg mener, at
tekstbehandlinger fandtes før der fandtes softwarepatenter" etc.

/Ole
--
http://www.ole.tange.dk/