Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

Ole Tange wrote:
> Dur ikke.

Problemet er første forfatter og anden forfatter er
tungt rent sprogligt. Skulle jeg forklare det ville jeg
blive forvirret om det var første eller anden forfatter
der skulle betale til første eller nulte forfatter. Og
ditto publikum, det var grunden til min konkretisering.

Du kunne også kalde første forfatter og anden forfatter
for Einer Kaj og Åge Børge.

Da jeg er ved at læse en P.D. James krimi fortiden, så
var krimi forfattere et naturligt valg. Du kunne også
vælge Shakespeare's Hamlet (der jo kopierede Saxo) hvis
dit publium er mere til den stil. Det er der nogen der er.

Med risiko for at jokke på en masse Saxo fans, så er
der mere GO i Shakespeares version af historien.

>"Hvad f***** mener du med, at AC kunne skrive
> en bog, der ikke var særligt god?"

Arbitrært valgt krimi forfatter i dagens anledning.
Var det et science fiction publium kunne du altid bruge
A.C. Clarke, kun 2 af hans bøger er gode. ;*)

;*) Anyways, du kan altid tilpasse forfatteren til publikum.

> Igen vil der blive sidetracket: "Du kan ikke tage patent på en
> tekstbehandling - det er allerede opfundet", "Jeg mener, at
> tekstbehandlinger fandtes før der fandtes softwarepatenter" etc.

Prior art har da ikke forhindret internettet i at blive patenteret.

Det er muligt at 'eksperten', der undersøger nyhedsværdi aldrig
har prøvet et tekstbehandlingsprogram, det ville sikkert opfattes
som en kvalifikation hos DKPTO. 8^(

OT:
Der er patent på det at gætte på et ord mens det indtastes
(en feature jeg har prøvet engang i en editor, og det er
enormt irriaterende). Der er patent på det at have en formel
editor i et tekstbehandlings program. Jeg er sikker på man
kunne finde mange flere eksempler.

Anyways, så er det bedst hvis software patent eksemplet harmonere
i konteksten af bog argumentet, således at folk lettere husker det.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg