Re: [ITPOLITIK] manglende filudvekslingsstandard

Kenneth Geisshirt wrote:
>   Anstødsten til anskaffelse af open source vil være udbredelse af én
>   standard for filudveksling samt udvikling af flere programmer.

De mener sikker word, fordi det lyder som et citat fra EM/DKPTO's
OSS raport.

Det overrasker mig ikke at folk ikke spekulere over de udgifter der
er ved lukkede formater. Problemet er jo at word bruger et lukket
format, der er problematisk at bruge på andre platforme, og det
er jo netop formålet med formatet.

Hvis alle brugte XML/HTML whatever, så kunne alle udveksle data, og
MS måtte konkurere på kvalitet og ikke på selv-skabte barierre
for fil udveksling.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg