Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

On Fri, 16 Nov 2001 14:33:23 +0100, Carsten Svaneborg
<sslug@sslug> wrote:
>OT:
>Der er patent på det at gætte på et ord mens det indtastes
>(en feature jeg har prøvet engang i en editor, og det er
>enormt irriaterende). Der er patent på det at have en formel
>editor i et tekstbehandlings program. Jeg er sikker på man
>kunne finde mange flere eksempler.

Hvad med blot at bruge netop dette eksempel ? Det virker da på mig som
noget de fleste der har prøvet at anvende en computer kan forstå.

Urimeligheden i at et lille firma med et nyt tekstbehandligsprogram
ikke må have faciliteter som Y2k sikring, formel editor, eller
automatisk fuldførelse af ord med - det er da dumt. Det tror jeg selv
min mor kunne forstå :-)

- Jakob Bindslet