Re: [ITPOLITIK] Gør patenter let forståelige

On Fri, 16 Nov 2001, Jakob Bindslet wrote:

> Hvad med blot at bruge netop dette eksempel ? Det virker da på mig som
> noget de fleste der har prøvet at anvende en computer kan forstå.

Eksempelt er sådan set fint nok, men jeg tør vædde på, at det er
amerikansk og ikke udstedt i Europa, og i hvert fald ikke i Danmark.

Vi kan finde masser af latterlige patenter i USA, men det er sværere at
finde nogen, som er gyldige i DK. Når jeg er ude at tale om
softwarepatenter, så ville jeg gerne kunne diske op med et
"årstalspatent", der var gyldigt i DK.

Hvis du finder et, som er nemt at forklare (ala ordgætning), så råb op.
Jeg har prøvet.

Du skal lede i Patenttidende (søg på google) og på
http://ep.espacenet.com.

/Ole
--
http://www.ole.tange.dk/