RE: [ITPOLITIK] TV lorry og video

> [...]
> ikke den bliver
> TV2reg> fuldt dækkende.
>
> TV2reg> vh
>
> TV2reg> Jan Jørgensen
> TV2reg> TV 2/Bornholm
>
> TV2reg> -----Oprindelig meddelelse-----
> TV2reg> Fra: Niels Elgaard Larsen [mailto:sslug@sslug
> TV2reg> Sendt: 17. november 2001 23:37
> TV2reg> Til: sslug@sslug
> TV2reg> Emne: TV2 nettv
>

> TV2reg> Kan I ikke lægge udsendelserne i fx Realplayer ligesom TV2.
> TV2reg> Der er nogle udsendelser på Lorry jeg gerne vil se og jeg
> TV2reg> bruger ikke MS Windows, så jeg kan ikke se dem

Nja.. det er en sandhed med visse modifikationer..

Hvis man skal kunne de samme ting med en WindowsMedia-server, så koster det
stort set lige så meget. Det drejer sig specielt om bruger- og
rettighedshåndtering, som det ikke er muligt at styre med en "gratis"
WindowMedia server. (Dvs. en enkelt server-licens, alternativet er en
windows klient-licens på serveren pr. bruger man skal kunne styre - så
bliver det også meget hurtigt dyrt med WM).

Så længe man vil gi' sit indhold gratis væk, er det med andre ord rigtigt at
det er meget billigere at bruge Windows end Real...

Mpeg (OpenDivX rules!) ville være oplagt som alternativt format, men kræver
stor båndbredde hos slutbrugerne (helst fra 512kbs ADSL og op).

Hvis de skal streame i flere formater, skal de uanset hvilke(t) de vælger,
bruge et system til at administrere "på tværs" af formaterne - det er derfor
vi har lavet My Media Manager, som naturligvis er Open Source og Free
software ;-)

TV2 Danmark streamer indtil videre kun i Real - og tester iøvrigt vores
system på tv2.dk på valgaftenen imorgen - vi håber på at få lov at hjælpe
dem med at udbyde deres indhold til alle platforme i forskellige kvaliteter
og formater...

/Erik