Re: [ITPOLITIK] Softwarepatenter, fri software og folketingsvalg

Hans Schou wrote:

> Så er det vel nærmest afgjort.
>
> Der kom 20 mandater i folketinget som er imod softwarepatenter. Det er
> ikke ret mange og vi bør kunne oplyse flere mandater om at dette emne er
> væsentligt. Specielt partier som sidder i regering er ret svære at tale
> med, men heldigvis har vi støtter udenfor regeringen som mener at swpat
> jvf. lovgivningen ikke burde finde sted (se §1 stk. 2). Måske vi så nu kan
> få S og R i tale, hvilket ville være et langt skridt at komme.
>
> Vi må revurdere det materiale vi har på http://www.sslug.dk/patent/
> [...]

Men kan vi være enige om det, jeg kan ikke men jeg er også
optimist. Det kan godt være at SW-patenter vil betyde et
tilbageslag for OSS, men afskaffe det, aldrig!!
Der er Software patenter i USA, men det forekommer mig da ikke at
fri software er afskaffet over there.

-
Poul-Erik Andreasen
http://linux-freelance.pea.dk