PNG og Apple-patent (Was: for 17. gang)

Erling:

> Nu forvirrer du mig. Jeg troede netop at .png formatet
> var licensfrit? Hvad skal jeg lægger mig fast på, .png
> eller .jpg?

Apple har i 1992 udtaget patent på at lægge delvist
gennemsigtige bitmaps oveni hinanden. Da PNG er et
bitmapformat, der kan indeholde delvist gennemsigtige
billeder, kan man ikke implementere en komplet PNG-fremviser
uden at kollidere med Apples patent.

Der er bare lige det problem at algoritmen tilsyneladende
ikke var ny, da Apple søgte om patentet. Hvis der nu er
nogen, der kan påvise at Apple var bekendt med dette, da de
søgte om patentet er der grundlag for en bedragerisag mod
Apple. Problemet er bare at folk tilsyneladende foretrækker
bare at ignorere problemet.

:-(

Jacob (der ikke har ressourcer til at tage sådan en sag)
--
 Velkommen til et nyt og endnu mere fremmedfjendsk Danmark.
     Welcome to a new and even more xenophobic Denmark.

 * Complex systems (mostly turbulence experiments)
 * Geoscience (a bit of oceanography and geology)
 * Programming (mostly in Ada and Pascal)