Re: [ITPOLITIK] IT-politik og alt det andet...

Claus Sørensen <sslug@sslug> writes:

> Jeg føler, det kan være med til at besværliggøre vores påvirkning af
> den kommende regering, hvis fremtrædende SSLUG-medlemmer kommer med
> udsagn, der let kan tolkes som venstreorienterede.

Sad lige og tænkte en ekstra gang over Claus velmenende indlæg, og jeg
kan altås ikke holde mig tilbage:

Det er meget rimeligt at gøre sig overvejelser om, hvordan man fører
sig frem når man vil opnå noget: Ordvalg, påklædning og kropslugt er
noget man skal forholds sig til, hvis man vil opnå et mål, uanset hvor
provokerende det måtte være - og uanset om det foregår i den politiske
arena, i privatsfæren eller i erhvervslivet.

Når det er sagt, så synes jeg at Claus er ude på et skråplan, når han
blander sig i indholdet af en signaturfil med den begrundelse, at det
kan give medlemmer af den nye regsierng indtryk af at man er
venstreorienteret. Ikke mener jeg det er voldsomt ambitiøst at prøve
at skjule sig selv bag en kasket (som forsker, ekspert m.v.). Claus'
indlæg sender signaler om en art "organisations-/partidisciplin" som
jeg mener er skadelig.

Begrav forestillingen om objekvitet og neutralitet, og arbejd i stedet
for at finde frem til nogle hæderlihge og ærglige arbejdsmetoder. Hvor
mange knuder skal man slå på sig selv for at opnå en sag!?

-j

--
Velkommen til et nyt og endnu mere fremmedfjendsk Danmark.
Welcome to a new and even more xenophobic Denmark