RE: [ITPOLITIK] Softwarepatenter, fri software og folketingsvalg

Super god idé at samle foreninger og andre interessenters kræfter på et
kampagnesite!

Man kan jo faktisk godt producere propriotær software kommercielt software
UDEN at patentere det - ved at fokusere på patentsagen og ikke Open Source,
vil virksomheder der benytter denne forretningsmodel også kunne komme til
orde i debatten.

Der er jo mange små firma'er der laver deres egne små programmer som en
integreret del af deres løsninger, løsninger der overhovedet ikke drejer sig
om software-salg og hvor disse programmer aldrig optræder på kundens
faktura - f.eks. et program til at styre en CFC-laser (hedder det ikke det?)
til at skære stålplader på en maskinfabrik.

Umiddelbart har det at skære i stål jo ikke meget med programmering at gøre,
og jeg tror derfor det vil være svært at få virksomhedsledere her til at
identificere sig med Open Source-miljøet, og argumentet med at de vil ku' få
hjælp til at skrive bedre programmer, er et meget abstrakt begreb de ikke
rigtig kan måle værdien af.

Men hvis man derimod siger at det drejer sig om at man vil FORBYDE dem, at
forfine deres fremstillingsmetoder, så vil de føle at det er noget der har
med dem at gøre.

Istedet for at fortælle dem hvad de (evt.) kan få i fremtiden, så fortæl
hvad det er man er ved at tage fra dem !

( en fugl i hånden er bedre end ti på taget... )

<snip> en masse rigtig gode kommentarer <snip>

> lovgivningen.
>
> Vi skal længre ud end kun effekten på fri software.

TANKEKONTROL.DK ?

IDEPOLITI.DK ?

Er det ikke i virkeligheden dét, sagen drejer sig om?!

/Erik